lindalens logo

Tel Tyresö: 
08 – 773 20 64

Tel Nacka: 
08 – 716 00 14

Tel Stockholm:
08 – 508 501 50

Tel Gnesta:
0158 – 520 88

 

Hemtjänst i Stockholms stad

Ansök om äldreomsorg  |  Kontaktpersoner  |  Frågor och svar  |  Tilläggstjänster  |  Jobba hos oss

Välkommen till 1a Lindalens Omsorg Stockholm AB. Vi erbjuder allt från omvårdnad, städning och matlagning till social samvaro, ledsagning och trygghetslarm samt boendestöd.

När du väljer oss för din hemtjänst inleder vi med ett personligt hembesök för att gå igenom dina specifika önskemål och behov. Tillsammans med dig skapar vi en genomförandeplan för hur arbetet hos dig ska utföras, så att omsorgen blir på det sätt du önskar. Vi arbetar med kontaktmannaskap, vilket innebär att du får en personligt utsedd kontaktperson som ser till dina önskemål och behov. Vi erbjuder hemtjänst för dig som är boende i Stockholms stad.

Värme, närvaro och flexibilitet

Vi jobbar efter vår värdegrund: värme, närvaro och flexibilitet – vilket i praktiken innebär att vi jobbar med glädje och empati, vi är med dig och är uppmärksamma på dina behov när vi är hos dig, och vi anpassar oss efter vad som är viktigt för dig i stunden under våra besök.

Ansök om äldreomsorg

Här gör du din ansökan och får mer information: https://aldreomsorg.stockholm/ansok-om-aldreomsorg/#step-1

Så här ansöker du:

1. Kontakta en biståndshandläggare i Stockholms stads kommun för att få ett biståndsbeslut.

2. När du fått ditt beslut meddelar du din handläggare att du väljer oss som din hemtjänst.

3. Vi kommer sedan att kontakta dig och tillsammans planera dina behov, du får även en kontaktperson.

Kontaktpersoner

Ledningen har drygt 30 års erfarenhet av arbete inom vården varav många år inom äldrevården.

Arbetsledare Ingmar Wickberg
Telefon: 073 – 649 72 46
ingmar.wickberg@lindalens.se

Arbetsledare Karina Gajardo
Telefon: 073 – 640 98 43
karina.gajardo@lindalens.se

Arbetsledare Maria Palotai
Telefon: 070 – 798 10 71
maria.palotai@lindalens.se

Verksamhetsansvarig Hemtjänsten
Marika Råberg
Telefon: 08-508 501 50
marika.raberg@lindalens.se

Verksamhetsansvarig
Boendestöd
Sandy Gaby
Telefon: 08-508 501 50
sandy.gaby@lindalens.se

Frågor och svar

Hur får jag hemtjänst?

Kontakta en biståndshandläggare i Stockholms stads kommun för att få ett biståndsbeslut. Här gör du din ansökan och får mer information: https://aldreomsorg.stockholm/ansok-om-aldreomsorg/#step-1

Vad kan jag få hjälp med från hemtjänsten?

Omvårdnad
Hygien, matlagning, bädda, diska, avlösarservice, boendestöd och ledsagning är en del saker du kan få hjälp med.

Service
Städ, tvätt & inköp.

Vart vänder jag mig med fakturafrågor gällande hemtjänst?

Du kontaktar avgiftshandläggaren på Stockholm stads kommun.

Vad är skillnaden mellan biståndsbeviljad städning och städning privat?

Biståndsbeviljad städning är i regel 2 rum och kök och 1 timme varannan vecka. Köper du städning privat bestämmer du själv vad som ska städas och hur lång tid. Vi debiterar per timme.

Vart vänder jag mig om jag behöver mer hjälp eller vill avsluta en insats?

Du ringer till din biståndshandläggare i respektive kommun.

Får jag samma personal hem till mig?

Vi jobbar med kontaktmannaskap och försöker ha så få personal omkring dig som möjligt.

Hur vet jag att personalen kommer från Lindalens?

Personalen bär profilkläder och tjänstelegitimation.

Boendestöd

Vårt boendestöd baseras på respekt och engagemang. Vi vill stärka dig som individ efter din förmåga och dina förutsättningar. Insatserna utformas efter dina behov och din delaktighet är mycket viktig i processen. Vårt mål är att stärka dig i din vardag och hitta vägar att övervinna svårigheter.

Ledsagning

Lindalens Omsorg erbjuder ledsagning och avlösarservice på dina villkor med erfaren personal. Kontinuitet är nyckelordet i vår verksamhet.

Trygghet är viktigt

Hos oss har du en kontaktperson och en arbetsledare som ansvarar för att din hemtjänst är anpassad efter dina behov och önskemål. Du ska alltid ha en upplevelse av kontinuitet, närhet och trygghet. Vi begränsar i möjligaste mån antalet personer som deltar i din omvårdnad.

Du når oss alltid från kl 07.00 på morgonen till kl. 22.00 på kvällen, årets alla dagar. Lindalens Omsorg  började sin verksamhet 2013.

Kvalitetsledningssystem

Lindalens arbete med kvalitetssäkring och ledningssystem för kvalitet. Lindalens arbetar med ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete enligt SOSFS 2011:9.

1a Lindalens Omsorg Stockholm AB har kollektivavtal genom Vårdföretagarna Almega

Vi är verksamma i följande områden:

  • Enskede, Farsta, Gamla Stan, Hägersten, Liljeholmen, Skarpnäck, Skärholmen, Sätra, Södermalm, Vantör, Vårberg, Årsta, Älvsjö, Östermalm​

Språk:

  • Spanska​, Arabiska​, Polska, Turkiska​, Kurdiska​, Rumänska​, Engelska​, Vietnamesiska​, Ungerska​

Frågor om hemtjänst i Stockholm Stad?

Fyll i formuläret eller ring oss på 08 – 508 501 50 så hjälper vi dig.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
hemtjänst

Våra tjänster

  • Hemtjänst
  • Boendestöd
  • Ledsagning
  • Avlösning

Tilläggstjänster

(Tjänster som inte ingår i biståndsbeslutet och som kunden betalar själv för) Lindalens Omsorg erbjuder följande tilläggstjänster.

  • Hushållsnära tjänster
  • Fönsterputsning
  • Trädgårdsskötsel
  • Snöskottning

Priset för tilläggstjänster är från 212,50 kr/h inkl. moms och RUT avdrag.

Flyttstädning

Priset för flyttstädning är 25 kr/kvm inkl. moms och RUT avdrag.

10 % Rabatt på hushållsnära tjänster!

Lindalens erbjuder även hushållsnära tjänster som veckostädning, fönsterputs som trädgårdstjänster och snöskottning, med rutavdrag till dig som vill komplettera hemtjänsten. Som hemtjänstkund har du alltid 10 % rabatt på dessa tjänster.

Jobba hos oss

  • Max filstorlek: 50 MB.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.